Algemene informatie

Een klantgesprek blijft voor velen toch een van de moeilijkste onderdelen van het relatiebeheer/klantbeheer. Een prettig gesprek is niet zo'n probleem maar wanneer een klachten zijn of ontevredenheid wordt geuit dan komt er vaak een reactie die meer schade aanricht dan problemen oplost. Goed omgaan met klanten en klachten is te leren middels deze training.
Omgaan met klanten en klachten is te leren en dat doen wij middels deze 2-daagse traing.

U leert hoe u uw eigen emoties en die van anderen positief kunt beïnvloeden tijdens een klachtgesprek. Ook krijgt u krachtige handvaten in het omgaan met agressieve of moeilijke klanten.

Hoe gaat het in zijn werk?

Na het leren van de benodigde theorie om lastige situaties het hoofd te bieden, gaat u deze situaties met een acteur naspelen en leert u nieuw gedrag toe te passen.

De training stimuleert u uw eigen professionaliteit scherper vorm te geven. Het is een afwisselende training, waarbij u zicht krijgt op uw manier van omgang met anderen en die u aanzet tot concrete actie.

Resultaat

Na afloop van de training treedt u professioneler en klantgerichter op dan voorheen. U bent beter in staat met moeilijk klanten om te gaan u kunt uw grenzen aangeven. Hierdoor voelt u zich zekerder en heeft u een beter beeld van uw eigen interactie met de ander, en kunt deze interactie ook beter beïnvloeden.

Dag 1 is aanleren van vaardigheden en theorie met daarbij het oefenen in een veilige  cursusomgeving.
Dag 2 is het evalueren en bijspijkeren van de opgedane kennis en vaardigheden na een periode van actief oefenen in de praktijksituatie.

Inhoud

De volgende onderdelen komen onder andere aan bod:

  • Basisvaardigheden in de communicatie.
  • Het voeren van een succesvol (klacht)gesprek.
  • Het innemen van een professionele positie.
  • Omgaan met boosheid en agressie.
  • Het beïnvloeden van de eigen beleving en die van de klant.

Meer weten?

Wilt u meer weten over deze training? Wij beantwoorden uw vragen graag!

Contact opnemen

Deze training is nog niet ingepland voor open inschrijving

Heeft u vragen over de planning of over de mogelijkheden van een incompany-training, neem dan gerust contact op

T: 0344-653848

E: info@carling.nl

of via de contact pagina

Soort
Training
Incompany
Open inschrijving
Duur
2 dagen
Examen
Nee

Uw investering
€ 385,00

Genoemde prijzen zijn exclusief BTW en per persoon.